makan-makan.

menu buka puasa:


kerepek dengan nata de coco tu daripada tempat kenduri yang hamba hadir semalam. Terima kasih kepada dua orang kawan hamba tu, yang sudi ajak hamba ke tempat kenduri, kemudian sudi sama-sama ke Mid Valley dan Petaling Street. Gembira.



Telur bungkus tu hamba beli, nasi hamba masak sendiri. Cantik tak nasi yang hamba masak? hahaha... Yang alas tu bukan alas meja tu...tu kalau nak tahu, (tak nak tahu tak mengapalah), adalah selimut hamba. Ha??

Itu bermakna, hamba dengan selamba badaknya, makan atas katil aja. Untuk makluman, katil hamba ni serba guna. Atas katil inilah hamba tidur, hamba makan, hamba menaip asaimen, hamba membaca novel, tengok movie, melayari internet (sekarangpun!), mengaji al-Quran, buat latihan (kalau ada) dan lain-lain lagi.

Dahsat kan...memang malanglah siapa-siapa yang akan termenjadi isteri hamba nanti. Malang kenapa? Termendapat suami yang bapok pemalasnya. hahahaha...

Tak mengapa kalau hamba makan nasi atas katilpun, sebab hamba makan tak tumpah.

Tak tumpahlah sangat, ni tengok ni ha:



Haha, ni jangan salah faham ni. Ni bukan kesan eksiden (seperti istilah seorang kawan hamba di DQ dulu) ni, bukan juga kesan air yang basi...ni adalah tumpahan kuah taugeh masak lemak. Hari tu, tak perasan pula polisterin pembungkus nasi tu bocor, letak kuah, semua tumpah keluar. Berbekas pada cadar...tak mengapa, hamba rajin membasuh, lagipun, kuah bukan najis.

Ha, pasal air yang tersangat hitam warnanya dalam gambar kat atas tu kan...tu bukan air teh tu, tu nama dia air asam boi. Sedaaaapppppppp....terima kasih.

No comments: