salam

Assalamualaikum.
Lama benar aku tidak menulis di sini. Dalam berlalunya masa, berjuta peristiwa telah terjadi dan melingkari hidup aku. Ada yang datang sekejap kemudian berlalu pergi,tidak meninggalkan apa-apa kesanpun dalam kehidupan aku. Ada yang singgah sebentar, namun sempat meninggalkan sedikit bekas. Ada yang datang, mengambil tempat di dalam hati, kemudian seakan-akan tidak akan hilang. Ada yang telah terpatri jauh di sudut hati, meninggalkan seribu kenangan, sejuta luka, satu cinta.
Kehidupan terus berjalan dan berubah, mengikut setiap detik masa. Namun ada kenangan yang tak mampu hapus daripada kotak ingatan.
Ada yang datang dan tidak mahu pergi.
Ada yang datang dan banyak mempengaruhi hidup aku. kemudian, aku menyedari, yang datang dan tidak mahu pergi, yang datang dan mempengaruhi hidup itu, cuma satu.
Dan apa yang aku sesalkan, aku kehilangan.

No comments: