Semester empat UKM

Semester empat telah aku lalui. Sudah dua tahun aku di sini. Semester empat merupakan semester yang parah bagiku. Parah.

Untuk peperiksaan kali ini, aku tidak menjangka apa-apa. Semuanya kelihatan kelabu, kelam dan suram.

Aku tidak dapat membuat program pengantarabangsaan untuk cuti kali ini, kerana aku perlu menjalani latihan amali industri. Kepada si dia yang juga menjalani latihan industri, selamat maju jaya. Jaga diri. Hati-hati.

Semester depan, aku insya Allah akan aktif dalam berpersatuan dan sukan. Namun, entahlah, kerana peperiksaan kali ini sedikit aku tidak yakin dengannya. (Apa punya belit ayat tu.)

Tak mengapa, kerana semuanya terpulang pada usaha. Aku akan dapat sekadar apa yang aku telah usahakan.

Dan aku selalu yakin bahawa aku tak pernah gagal. Aku hanya mendapat sesuatu yang lain daripada apa yang aku kehendaki akibat daripada tindakan aku sendiri. Dan aku bersedia untuk itu.

Cumanya aku tetap berdoa dan berharap agar keputusan peperiksaanku nanti tidaklah teruk, dan lebih baik pula hendaknya daripada semester-semester lepas. Insya Allah.

Kita tahu di mana kita.

No comments: