Risau.

Maka, tamatlah satu episod yang bernama musim peperiksaan. Dengan itu, tamat jualah semester ini. Maksudnya, aku telah menghabiskan semester tiga dengan jayanya. Jayanya? Hmmm, boleh dipersoalkan.

Namun, persoalan itu kita biarkan seketika.

Tamat semester ini bererti telah sampai separuh perjalanan aku di UKM ini. Aku baru berkira-kira nak menikmati hidup di UKM ini, dan tanpa disedari, masa begitu cepat berlalu. Sangat cepat berlalu.

Dan akupun malas nak berbicara soal masa. Malas. Malaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaassssssssssssssssssss.....

Baiklah, berjayakah aku setakat ini? Berjayalah menghabiskan 3 semester. Tak kena gantung, tak kena tendang, tak kena mengadap lembaga disiplin universiti, tak pernah pontang kelas (korang tak nak persoalkan?), tak pernah apa lagi? Entahlah, akupun tak tahu.

Aku sebenarnya tengah 'blur' ni. Sebab itu, entah apa-apa aku tulis. Tapi tak apa.

Ramai orang gembira apabila habis menduduki peperiksaan. Merdeka kata mereka. Aku sebenarnya tak faham, merdeka apa? (saja nak provokasi). Merdeka apa? Sedangkan nanti ada peperiksaan lagi, dan ada lagi, dan ada lagi, dan ada lagi. Merdeka apa? Adakah peperiksaan itu satu bentuk penjajahan sehinggakan apabila habis musim peperiksaan, maka merdeka?

Hehehe, jangan marah.

Tak apa, aku bukan nak cerita pasal merdeka. Aku nak cerita pasal aku yang tengah gelabah. Aku risau ni sebenarnya. Semakin lama aku di UKM ni, semakin banyak pula main-main. Bila belajar main-main, mestilah risau dengan keputusan peperiksaan.

Aku tak mahu kejadian semester lepas berulang kembali. Aku sangkut pada Ulum Hadis. Satu tu je. Bukan sikit-sikit, B+. Kalau A- boleh dimaafkan lagi, tapi aku dapat B+. Hancur beb.

Semester ini pula aku risau dengan PIS. Dahlah salah jawab. Habislah aku. Sudahlah tak ulangkaji.

Sebenarnya aku nak cerita benda lain. hehehe

Biarlah.

Aku cuma risau keputusan aku merudum semester ini. Kalau merudum? Isy, taknya...nauzubillah.

Aku target 4.0 lah. Boleh?

Erk, ni aku nak kopi en pest jadual yang UKM buat boleh? Kira boleh la ea..Tak mengapa, aku kopi sikit 'aje'...

17.12.2009 17.12.2009 Kredit ke akaun pelajar BIMB
21.12.2009* 21.12.2009* Pelajar terima baki pinjaman
& UKM terima yuran pelajar BIMB

Catatan:
1. Tarikh keputusan peperiksaan diumum kepada pelajar ialah pada 17.12.2009
2. Tarikh pelajar mendaftar bagi Semester 2 2009/2010 adalah pada 21.12.2009
3. Pelajar yang tidak membuat pra pendaftaran akan dibayar melalui kelompok ke 2 yang
belum ditetapkan.

* Tertakluk pada pindaan

Keputusan peperiksaan akan diketahui pada 17 haribulan 12 tahun 2009. Oleh itu, selamat berjaya kepada semua.

No comments: