It's time to say thank you

Alhamdulillah, puji dan syukur hanya kepada Tuhan.

Dalam kesempatan ini, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada pensyarah-pensyarah saya yang telah memberikan markah A kepada saya. Apa yang lebih penting daripada A tersebut adalah, mereka terlebih dahulu dengan sabar dan tekun mencurahkan ilmu kepada kami – yang nyata sangat perlu diterimakasihkan.

Terima kasih kepada emak dan ayah dan keluarga dan adik beradik dan nenek dan sanak kerabat dan saudara mara kerana sumbangan, sokongan, harapan, kasih sayang, ambil berat – yang ternyata berlebihan dan melimpah. Kasih sayang mereka sudah tentu jauh melangkaui langit dan bumi.

Terima kasih kepada sahabat dan teman. Paling tidakpun, terima kasih kerana sudi juga mengajak saya menyertai study group bersama-sama (walaupun itu bukan cara saya belajar – dari dulu lagi). Terima kasih kerana sudi juga melayan kerenah saya yang terkadang terlebih angin juga. Terima kasih kepada kawan yang sudi membuat tugasan bersama-sama, menyertai kumpulan. Dan yang lebih penting, terima kasih kerana senyum yang menawan.

Terima kasih kepada teman yang jauh di mata, namun sentiasa ada di alam maya, ada di mesej, terlebih dekat dihati.

Terima kasih kepada yang sentiasa memberi inspirasi. Menyepi bukan bererti melupakan.

Dan terima kasih kepada semua yang berjasa. Anda tahu siapa diri anda.

Ada doa yang dipanjat: Wahai Tuhan, aku tidak meminta nikmat yang banyak, tetapi aku meminta kecerdikan yang lebih besar, agar dengannya aku dapat menggunakan nikmat-Mu dengan lebih baik lagi.

Dan akhirnya, saya rasa sepi sendiri. Sunyi. Kosong. Dan, sedihpun datang bertandang – dari setiap sudut, menyerap dalam pernafasan, masuk dan larut di dalam hati.

Sayapun tinggal begitu-begitu juga. Sendiri dan sepi.

Cinta tertinggal di mana?

3 comments:

Anonymous said...

TERIMA KASIH JUGA....KIKIKIKI

Anonymous said...

terima kasih juga....atiyyah

adzim said...

sama-sama kasih.