Malam Yang Indah.

Saya ingin ceritakan satu perkara.

Tapi sebelum tu, saya ingin nyatakan beberapa perkara:

1 - esok pagi jam lapan, saya mid term.

2 - tengah hari nak hantar resume plak. contoh resume pun tak ada lagi. data-data pun tak kumpul lagi. saya gi khidmat masyarakat bila, jadi ajk bila, gi debat bila...mana ingat tarikh-tarikh itu.

tapi, saya seorang yang sangat kool. nak study pun nota tak ada lagi, tak beli lagi. jadi, tak payah study. resume tak payah buat.

ok, saya nak cerita:

malam ni, saya ke panggung seni. saya datang sebab ada orang ajak (walaupun orang tu pun tak hadir). di sana, saya tengok teater, pementasan yang terakhir dah pun.

saya nak cerita:

saya rasa begini:

betapa jauh saya yang fpi ni. teater tu cerita tentang persoalan jihad dan perjuangan (salah satu isi dia la). drama tu dipentaskan oleh sekumpulan pelajar yang bukan ambil jurusan agama, bukan fpi la (saya agak la, berdasarkan clue-clue yang ada kan).

saya fikir:

tak ada fpi yang akan buat ni. teater kot. dengar nama pun fpi dah berbulu. alangkah bagusnya kalau ada mesej-mesej Islam yang disampaikan secara bersahaja begitu, tanpa perlu ceramah-ceramah, tazkirah, forum - yang sah-sah tak ada orang nak datang. tak ada maksud saya, tak ramai lah kan.

saya rasa:

teater tadi bagus sangat. saya boleh katakan ia Islamik (dalam pandangan saya la - seorang fpi yang tak terlalu fpi), dan saya rasa ia satu teater yang bagus. dan saya rasa saya yang fpi ni jauh sangat dalam menggunakan wadah-wadah (cewah) yang ada untuk menyebarkan idea-idea Islam. sebab tu, banyak cerita khurafat, konon-konon nak sebar Islam, tapi mengarut. sebab apa, sebab yang buat tu bukan fpi. fpi di mana? fpi pantang.

saya tak kutuk fpi ya. saya cuma lontarkan satu idea sahaja. sebab saya juga fpi, dan saya tak pernah tengok teater.

sebenarnya, saya pun tak tahu nak cakap apa.